Port Douglas

21 november 2019 - Port Douglas, Australië

En we zijn alweer vier dagen verder. Na twee dagen op zee (rustig, gezellig, eten, slapen, zon liggen) gisteren in Port Douglas aangekomen. Het meest noordelijke punt van deze trip. In de vroege ochtend al met kleinere bootjes aan land gezet (cruise schip kan niet in de haven komen en ligt voor de kust). Vanuit Nederland al een auto gehuurd en snel op pad. Via een spectaculaire kloof verder doorgereden naar het Daintree national park. Hier zijn de oudste regenwouden op aarde te vinden. Het oerwoud loopt hier door tot aan de kust. Dus je krijgt diepgroen bos, wit strand en hel blauwe zee. Het is echt adembenemend mooi! Doorgereden tot het meest noordelijke punt (Cape Tribulation) dat met een auto (verharde weg) bereikbaar is. Om daar te komen moesten we met een ferry een brede rivier over. Met auto en al erop en naar de overkant. Cape Tribulation is een prachtig uitkijkpunt over de bergen en stranden die uitkomen op het Great Barrier rif. We gaan jullie dan ook vermoeien met veel fotos van wit strand en blauwe zee. Uiteindelijk nog een wandeltocht door een deel regenwoud gemaakt. En aansluitend weer terug gereden naar Port Douglas om terug te keren op de cruiseboot. In totaal een uur of 10 onderweg geweest. Maar wat een gave en mooie dag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Renske:
    21 november 2019
    Prachtige foto’s en fijn dat jullie weer even in wifi gebied zijn, het was zo stil!!
    Hier opmaken voor Amerika volgende week, zin in!!
    Mogen we ook foto’s zien van de boot/hut? Ben nieuwsgierig hoe dat er uit ziet☺️ Kus!!
  2. Opa:
    In een woord schitterend
    Barrierrif ben ik haast verdronken in slecht weer maar dit is gaaf ik zie dat jullie er overheen gevlogen zijn
    Fijne dagen nog en alvast voor morgen van Harte Gefeliciteerd ook Roy met zijn moeder
    Groetjes en hèt ga jullie goed
    Hier alles ok Pa
  3. Noor en Karel:
    21 november 2019
    Dit is zo mooi, heb er bijna geen woorden voor, zo fantastisch!
    En wat een knoert van een schip 🚢 geweldig, en dat kleine vliegtuig dat is ook gaaf he, weet je nog Roy dat wij in Frankrijk daar ook mee gevlogen hebben.
    Jongens we wachten weer op het volgende verhaal leuk hoor.
    Lieve groetjes uit een koud en guur Holland, 👥😻💕💋💋💋