Bridgeclimb

27 november 2019 - Seminyak, Indonesië

Zoals al aangekondigd... mijn verjaardagskado was in de vroege ochtend van dag drie in Sydney.. en geloof me: ben er een paar keer zwetend van wakker geworden de nacht ervoor. We gaan de Sydney harbour bridge beklimmen! Als je de twee bogen ziet op de foto zie je twee vlaggen bovenop. Daar klim je dus naar toe! Bovenop die bogen is een trap en zo ga je omhoog. Uiteindelijk dan. Je krijgt eerst een uitgebreide briefing met allerlei instructies. Speciale kleding en zekerheidslijnen. In een kleine groep met een instructeur ga je beginnen. Eerst op het lage gedeelte onder de weg door. Trein rijdt letterlijk boven je hoofd. En dan met wat kruip door / sluip door kom je bij de bogen aan. En dan stukje voor stukje omhoog. Ter vergelijk: de brug is hoger dan het Pontsteiger gebouw nl 134 meter hoog. De Pontsteiger is 90 meter hoog. Het hele spektakel (complete tour) duurt 3.5 uur. Onderweg via een radiokoptelefoon onderhoudt je contact met elkaar. Het waait best hard daarboven. En deze ochtend was het bloedheet.. bijna 33 graden. Bovenin was het nog steeds 26 graden. En heel benauwd want er was storm op komst met veel onweer. Net nadat we de brug afwaren begon het te stormen, onweren en regen. Gelukkig maar voor de mensen daar. Bovenop de brug rook je nog steeds de penetrante lucht van de bosbranden die nog volop woeden rondom de stad. Na terugkomst in het hotel rond 2 uur besloten om gelijk naar de luchthaven te gaan. We wilden sowieso al de ochtend erna gaan maar nu het weer slechter werd en we eigenlijk niet echt meer een plan hadden besloten om het metteen te gaan proberen. Er was een Qantas vlucht van 16.50 waarop nog plaats zou moeten zijn. Met enig gehaast (snel inpakken) naar de luchthaven. En ziehier.. dit verhaal typ ik al op Bali. Na een vlucht van 6 uur hier gisteravond aangekomen. Het is hier 4 uur vroeger dan in Sydney. Dus halve nacht wakker gelegen :) En daarmee is plotseling een einde gekomen aan ons Australie avontuur. We zijn er allebei een beetje sip over. Wat was het mooi, leuk en lieve aardige mensen! Het smaakt ons allebei zeker naar meer!! Maar nu nog een dikke drie dagen hier! Wordt vervolgd.... dikke zoen van ons!