Klung kung

29 november 2019 - Klungkung, Indonesië

Vandaag de laatste volle dag van de vakantie. Gisteravond bij restaurant Nook aan de rand van Seminyak aan een mooi rijstveld een Balinesische rijsttafel gegeten. Lekkurrrr. Vandaag op tour geweest naar Klung kung. Een districthoofdstad op zo'n 50 km van Seminyak. Daar doe je dus 1,5 uur over in het verkeer hier. Gekmakend druk! Klungkung was vroeger een van de machtigste koninkrijkjes op Bali met mooie tempels en paleizen. Tot 1908 toen de Nederlanders tijdens hun bezettingsoorlog eerst vol inzetten om dit koninkrijk te veroveren. Dat is gelukt maar daarbij is een groot deel van de tempel en paleis verwoest. En daarom zijn heel veel oude plafondschilderingen verloren gegaan. Hier en daar vonden we nog wat verwijzingen naar dit koloniale verleden zoals ook de oude nederlandse meubels in het paleis. Het was allemaal prachtig om te zien maar we hielden het bijna niet uit van de hitte. Het is rond de 35 graden maar heel erg vochtig. Allebei totaal nat de hele dag. En we zijn eerlijk gezegd blij dat we weer terug zijn. Zo nog even naar het strand! Morgen overdag nog vrij. In de avond rond 1800 naar de luchthaven. En dan begint de reis van bijna 17 uur. Eerst 3 uur Bali-Singapore. En aansluitend Singapore-Amsterdam van ongeveer 12.5 uur. Maar das morgen, eerst vanavond! Dikke zoen van ons. X

1. Opa:
    29 november 2019
    Mooie foto.s weer Roy met sarong jij had er ook een zag ik
    Groetjes en nog een paar fijne dagen Groetjes Roy xxx Pa xxx
  2. Noor en Karel:
    29 november 2019
    Lieve jongens,
    Prachtige foto's, en ja aan alles komt een eind, geniet van jullie laatste dag.
    Wij wensen jullie een goede reis, en tot snel.
    Lieve groetjes van ons 👥😻💋💕😍😍😍